שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מתדפק על שעריו של קפקא

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

יואב בראל, ''רישומים לקפקא'', גלריה Tempo Rubato, יפו

עברו מאה שנה מאז הגיח לעולם ''הגלגול'' של קפקא וחולל מטמורפוזה בכתיבה הספרותית, אך האניגמה הקפקאית עברה גם גלגולים לא פחות מרתקים באמנות הפלסטית (והאמנות השביעית, כסרטו החידתי לא פחות של אורסון וולס "המשפט''), בניסיונותיה להתמודד עם קפקא האיש ויצירתו. אחד משיאה הם רישומיו של יואב בראל (1977-1933), שהיה אמן המלה והקו (בראל היה גם מבקר אמנות בעיתון ''הארץ''), והוא מתדפק ברישומיו מתוך הבנה עמוקה של המלים על שעריו של קפקא, הנפתחים כדי סדק ושוב נסגרים, באותם ניגודים דרמטיים שבין חושך לאור, ההולכים ומתעמעמים לנגד עינינו כטוב והרע שהתעמעמו בעולם הדמדומים התמידי שבו נאבקים האנטי־גיבורים הקפקאיים.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ