מתדפק על שעריו של קפקא

על התערוכה של יואב בראל, שרישומיו משלימים את הנחבא שבין המלים של קפקא, ועל התערוכה האינטרנטית המהפנטת של יוני פזי

עוזי צור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עוזי צור

יואב בראל, ''רישומים לקפקא'', גלריה Tempo Rubato, יפו

עברו מאה שנה מאז הגיח לעולם ''הגלגול'' של קפקא וחולל מטמורפוזה בכתיבה הספרותית, אך האניגמה הקפקאית עברה גם גלגולים לא פחות מרתקים באמנות הפלסטית (והאמנות השביעית, כסרטו החידתי לא פחות של אורסון וולס "המשפט''), בניסיונותיה להתמודד עם קפקא האיש ויצירתו. אחד משיאה הם רישומיו של יואב בראל (1977-1933), שהיה אמן המלה והקו (בראל היה גם מבקר אמנות בעיתון ''הארץ''), והוא מתדפק ברישומיו מתוך הבנה עמוקה של המלים על שעריו של קפקא, הנפתחים כדי סדק ושוב נסגרים, באותם ניגודים דרמטיים שבין חושך לאור, ההולכים ומתעמעמים לנגד עינינו כטוב והרע שהתעמעמו בעולם הדמדומים התמידי שבו נאבקים האנטי־גיבורים הקפקאיים.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ