עוזי צור

יונתן הירשפלד, "בארות בארות נשברים", גלריה גבעון, תל אביב

גוף היצירה הרבוד של יונתן הירשפלד הוא כקופסה שחורה של נפש האמנות הישראלית, דבר הבא לידי ביטוי במיוחד בתערוכה המורכבת הזאת, האישית יותר מקודמותיה.

"כי שתיים רעות עשה עמי אותי עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בארות בארות נשברים אשר לא יכילו המים" (ירמיהו ב' י"ג). שם התערוכה והדימויים בה הם מראות מהברית החדשה שהיו לאיקונות של התרבות המערבית. הטריגר העיקרי במקבץ העבודות הנוכחי הוא הדימוי החוזר של קברו הריק של לזרוס, לאחר שבן האלוהים החזירו מהמתים, או קברו הריק של ישו עצמו כפי שצייר אותו הנס הולביין הבן (אטום עד מחנק בתיבת הקבר המלבני הצר והארוך, מבט מהצד, בניגוד שבין גיאומטריות המלבן לגוף המת, שהירשפלד הוציאו מהקבר).

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ