שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עוזי צור
עוזי צור

נעמה צבר, "מלודיות של נזק ודאי (אופוס 3)", אוצרת: חן תמיר, המרכז לאמנות עכשווית, תל אביב

להפיק חיים מעצמות היבשות, להפיק מוסיקה משברים. אך קודם כל אלו אברים מבותרים, שבורים, של גיטרות הפזורים על הרצפה של חלל התצוגה המרכזי. בניגוד בין הציפוי הבוהק המטאלי לגולמיות השברים או בין ברוטליות השברים לחמוקי המתארים, כל גיטרה היא מפץ בפני עצמו, וביחד זהו גיא הריגה של כלי מוסיקה. אקט גברי מצ'ואיסטי שנעמה צבר, האשה האמנית, מבצעת כשחזור היסטורי מדוקדק, אלים ולירי. היא מרוקנת את הגבריות האגרסיבית החלולה, מפקיעה ומנכסת את המעשה לעצמה ולכל הנשים היוצרות בהווה, המנסות להקפיא את האלימות באמנות, לאחות את השברים מתוך עוצמה, להפיק מהשבר חיים ויצירה. כי אז מבחינים ברשת מסועפת של מיתרים ממינים וגוונים שונים המתוחים בין השברים, לעתים ארוכים מאוד. רשת מורכבת של אלכסונים שביניהם מתפתלים חוטי חשמל המעבירים את תרגומו החשמלי של הצליל שיצרה הפריטה על המיתר אל המגברים.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ