עוזי צור

פנחס כהן־גן, ציורים 1988-1999, גלריה גבעון, תל אביב

לארי אברמסון, "נעצים, כפתורים", גלריה גורדון, תל אביב

המתח המפרה בין הצורה לבין השירה הנבראת ממנה הוא שמחבר בין התערוכות של פנחס כהן־גן ולארי אברמסון — מהמעטים שהתברכו ביכולת ליצור דימויים קאנוניים, שחדרו לשפה ולזרם החיים של האמנות הישראלית. התחביר, הדקדוק, האינטנסיביות והאקספרסיביות שונים אצל כל אחד מהם, אך הפואטיות המופקת מיצירותיהם עוברת בהן וביניהן כשדה חשמלי. כהן־גן משרה את עבודותיו בחייו האישיים, ואברמסון יונק ממעגלי חייו וחי אחרים, אך בריחוק מה. בעוד שכהן־גן מתמודד עם הקיומי, האקוטי, אברמסון איננו חושש גם מזוטות הקיום.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ