תגובות

אין קשר בין ספרי הלימוד לקשיי הבנה

קוראים יוצאים להגנה על ספרי הלימוד בעקבות מאמרו של דורון קורן וטוענים שספרים אלה אינם המקום הנכון לחפש את "השורשים להתרבות לקויי למידה"

עמנואל אלון, אריאלה כהן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עמנואל אלון, אריאלה כהן

לא נפוח ולא אקדמי
על פי הדרך שנקט דורון קורן בביקורתו על ספרי הלימוד הטובים והמצליחים "על קצה הלשון" ("ספרים", 21.2) נראה כי הוא מנסה לצקת על הנתונים פרשנות המתאימה ל"תפישתו החינוכית" ולעולם המושגים שלו, בלי ביסוס, ותוך גילוי של חוסר הבנה בפדגוגיה, בדידקטיקה ובמקצוע הלשון.

בביקורת נכתב כי "בהעדפת המושג המלאכותי 'כתיבה תמה' על המושג הטבעי 'אותיות הכתב' ניכרת נפיחות פסבדו־אקדמית, מנוכרת ושתלטנית, הרוצה לכפות את עצמה הר כגיגית על נפשם הרכה של התלמידים הצעירים – במקרה זה, באמצעות 'מושגים מתקדמים'". שני המושגים הנדונים אינם היינו הך. אותיות כתב הן סוג של אותיות (פונט) להבדיל מאותיות הדפוס, וכתיבה תמה היא סוג של מיומנות, דרך כתיבה. מטרת התרגילים בספר הלימוד היא הקניית מיומנות הכתיבה התמה ולא הצגת אותיות הכתב.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ