תגובות |

איך הופכים עיקרון חשוב לאוסף של קלישאות

שלמה הרציג מגיב לביקורת על הוראת הספרות בישראל. שלמה אבינרי עונה לשלמה נקדימון ואורי אפשטיין מתייחס לכתיבה על הפליטים היהודים בסין

שלמה אבינרי, שלמה הרציג, אורי אפשטיין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שלמה אבינרי, שלמה הרציג, אורי אפשטיין

יש ייצוג הולם

רשימתה של אסתי אדיבי־שושן, "הפער בין הנעורים הגועשים לקדרות שבספרות" ("תרבות וספרות", 20.6), היא דוגמה מובהקת לדרך שבה אפשר לרדד עיקרון חשוב ומכונן - מתן ייצוג הולם בתוכנית הלימודים לקולות והזהויות השונים בחברה הישראלית והעולמית - לאוסף של קלישאות אופנתיות.

קודם כל, אין כלל זהות בין בחינת הבגרות לבין תוכניות הלימודים בספרות. בכל שכבות הגיל ניתן בהן ייצוג לגדולי היוצרות והיוצרים בספרות העברית והעולמית, גם ממוצא מזרחי, וגם כאלה החיים עמנו היום.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ