בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תגובה

כשהגמרא מתארת אשה חכמה, המבקרת פוסקת: לא יכול להיות

אברהם קושניר מגיב על ביקורתה של תמר רותם על ספרו "הפיתוי של ברוריה". לדבריו, טיעוניה של המבקרת פוגעים במאבק הנשי לשוויון

4תגובות

בעקבות ביקורתה של תמר רותם על ספרי "הפיתוי של ברוריה" ("ספרים", 16.3), הנה כמה הערות. מעשה ברוריה: במאה השנייה קבעו חכמים שנשים "דעתן קלה". ברוריה לעגה להן. רבי מאיר, בעלה, אמר לה שהיא עתידה לחזור בה מלעגה ושלח את אחד מתלמידיו לפתותה. אחרי תהליך פיתוי ארוך ברוריה התרצתה. כשנודע לה, חנקה את עצמה ורבי מאיר גלה מחמת הבושה. המעשה, שמתואר על ידי רש"י, נבחן בספר. רותם כתבה: "מעשה דברוריה חייב להישאר טקסט בלתי מפוענח, מטריד, לדיראון עולם". לעומתה, פרופ' (אמריטוס) יהודה פרידלנדר, לשעבר ראש החוג לספרות...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו