בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קפקא לא שייך למרבאך

תגובות

בתגובה ל"קפקא כתב ספרות יהודית" מאת ענת פרי ("הארץ, ספרים", 2.2). פרי, בתגובתה על רשימתי, מצטיינת באהבת ישראל, פחות מזה בהבנת הנקרא. שאם לא כן, אולי היתה שמה לב לפרטים הבאים בדברי: ממש כמוה גם אני סבור שברוד היה ציוני נאמן וכתביו שייכים לכאן. ציטטה: "קשה לפקפק בציונותו ובשייכותו לכאן". אז למה להתפרץ במלוא המרץ (ובאריכות) לדלת פתוחה?

ממש כמוה גם אני סבור שיש מוטיבים יהודיים אצל קפקא, אלא שאני טוען שקפקא מסתלק בסיפוריו (ציטטה) "מכל מוטיב יהודי מפורש". היסטוריונים, שימו לב למלים הקטנות.

ממש כמוה גם אני סבור שקפקא (ומה גם ברוד) לא שייך למרבאך. ברוד, כבר אמרתי, שייך בהחלט לכאן, ואילו קפקא, כך אני מסיים את דברי, שייך ל"ים הגדול המפריד בין מרבאך וירושלים".

חבל לי במיוחד שגב' פרי לא שמה לב למלים האלה: הן במקרה הפואנטה של רשימתי.

עין כרם



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו