המהפכה האקספרסיוניסטית

האקספרסיוניזם הביא אתו שינוי גדול במושג היפה, שאמור, כמו האמת, להיות מרובה פנים כחלומות, ולכלול בתוכו את המכוער, הגרוטסקי והמעוות

מרדכי גלדמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
מרדכי גלדמן

שני ספרים של שירה אקספרסיוניסטית גרמנית בתרגומו של אשר רייך יצאו כעת לאור - האנתולוגיה “סוף העולם” ואסופה משירי גוטפריד בן, “נעורים יפים” (הוצאת כרמל) - ויש בהם כדי לשמח את לבם של אוהבי השירה. שיריו של בן מרתקים למרות שהם לא פעם סדיסטיים, מרושעים וקודרים, וחלקם חתומים וסתומים כטקסטים שהופרשו מהלא־מודע. הם נוגעים בקרביו של הקורא על ידי הצגת קרביהם של החיים והמתים (בן עבד לפרנסתו כרופא־פתולוג). ואילו האנתולוגיה “סוף העולם” מביאה שירים רבים של מיטב המשוררים האקספרסיוניסטים הגרמנים ויש בה שירים נהדרים ברגיסטרים שונים. אפשר למצוא בה שירים של ברכט, טראקל, ארפ, ורפל ואלזה לסקר שילר ורבים אחרים, נודעים פחות אך מיומנים להפליא ונתונים להשראות עזות.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ