בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המוסיקה של שירת יוכבד בת-מרים

יוכבד בת-מרים מגיעה אל הסגנון שצמח בחבורת "טורים". ובכל זאת, אין זו המוסיקה של שלונסקי ואלתרמן. היא בהירה מדי, עסוקה מאוד במודעות לוויתור

תגובות

יוכבד בת־מרים, מחצית מול מחצית, כל השירים, בעריכת רות קרטון־בלום, הוצאת הקיבוץ המאוחד, מוסד ביאליק, 2014,
 584 עמודים מאז התפרסם מבחר מקיף משיריה ב-1963, ועוד לפני כן, בשנות הדממה שגזרה על עצמה, היתה יוכבד בת־מרים מעין גיבורה מוארת בצל. משוררים הקדישו לה שירים ומבקרים כתבו עליה, בעיקר דן מירון. היא נולדה ב-1901 כיוכבד ז'לניאק. כשהיתה בת 17 שמעה במפגש בהומל, שאליה עקר אביה, את טשרניחובסקי. אז שינתה את שמה לבת־מרים, בת הנביאה. הדו־משמעות של עוצמה נשית ו"הסכמה גברית" תלווה אותה. יעקב כהן...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו