מאיה בז'רנו מוציאה את השירים לחופשי

בז'רנו, משוררת ותיקה ופורייה, משחררת רבים מן השירים בספרה "פגישה עם השחקנים" מן הצורך להבהיר לקורא את מקורם הקונקרטי

אמיר בקר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר בקר

פגישה עם השחקנים

מאיה בז'רנו. הוצאת הקיבוץ המאוחד, 74 עמודים, 72 שקלים

השיר הטוב, כשהוא כתוב בגוף ראשון, שני או שלישי, הוא כמעט תמיד ביטוי של דיאלוג פרטי בין המשורר ובין עצמו. השיחה הפנימית שממנה הוא נובע, על החוויות והתחושות המניעות אותה, ייחודית למשורר, ועל כן יש בה רכיבים אידיוסינקרטיים המובנים לאשורם רק בעבורו. אך פלא השירה מאפשר לשורות שנוצרו בעקבותיה להניע את רגשותינו ותחושותינו, כאשר אנו יוצקים לשיר משמעויות משלנו. אלה מהדהדות עם תכניו כפי שהם משתקפים אלינו, בלי שנידרש לרדת לחקר "כוונת המשורר" המקורית.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ