השלב החדש בהתעוררות השירה המזרחית

נבחרי ציבור ומבקרי ספרות מיהרו לברך את ארז ביטון לרגל זכייתו בפרס ישראל. בין השיטין היה אפשר להבחין בחוסר ההבנה של ערך שירתו

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

זכייתו של ארז ביטון בפרס ישראל לספרות מסמנת את ה"מכה בפטיש" של השלב החדש בהתעוררות השירה המזרחית, או נכון יותר לומר שירת המחאה המזרחית, המתרחשת בשנתיים האחרונות.

היתה זו קבוצת "ערס־פואטיקה" ופועלם של משורריה הבולטים שהצליחו להבקיע, בכוח הנחרצות והעדר־הפניות של שירתם, אל לב המאפליה של השיח הספרותי ההגמוני בישראל. ראשונים לזהות את המגמה היו חברי הוועדה של פרס עמיחי, שהעניקו את הפרס לארז ביטון חצי שנה לאחר פרסום השיר המטלטל "מדינת אשכנז" של רועי חסן במוסף "תרבות וספרות". שירו של חסן היכה גלים, וביחד עם ארבעה פרקי הסדרה הדוקומנטרית "השד העדתי" של אמנון לוי, "הערסים והפרחות" של רון כחלילי ואבני דרך נוספות בספרות, במדיה ולבסוף גם במישור הפוליטי (הבחירות האחרונות), נמצאנו נתונים בתוך התעוררות מיוחדת, שהדיה מורגשים בכל. מאז הוענק לארז ביטון פרס ביאליק וכעת פרס ישראל.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ