"היום שאחרי" של שרון אס: מעדן ספרותי מיוחד במינו

המסה הפואטית שחיברה שרון אס על אדיפוס וסופוקלס הנפגשים בזקנתם היא שירה צרופה וגדושת תובנות על חטא, עונש, חוסר ידיעה, גורל ומיתוסים

יותם ראובני
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יותם ראובני

עורכת: מיכל בן-נפתלי

כשהייתי בן 11, בעיר יאשי שברומניה, ניצלתי את הכישורים שהיו לי, כמו ליתר חברי, בטיפוס על עצים. רכשנו אותם לצורך חיפוש תותים. אבל בלילה מסוים שטיפסתי על עץ שהוביל לחלון של תא הלבשה בתיאטרון הלאומי של יאשי חיפשתי משהו אחר. לא ידעתי להסביר לעצמי את עוצמת המשיכה לאותו חלון מואר, שיאפשר לי להיכנס ל"תיאטרון", כי כסף לכרטיס ודאי שלא היה לי. לא נפלתי מהעץ והגעתי לחלון. רק חצי מטר הפריד ביני ובין השחקן שבפנים, שלאחר רגע פתח את החלון, שאל אם אני רוצה לראות את ההצגה והסביר לי איך להיכנס לאולם. לאחר משחק מחבואים עם סדרן עיקש, החלה ההצגה. האיש שפתח לי את החלון לתיאטרון הופיע בלבוש גיבור ואז היתה המולה, שיירה הומתה, ולא כל כך הבנתי למה, אבל הכל היה מרתק. בשיא ההצגה האיש שפתח לי את החלון לתיטארון עקר את שתי עיניו (באופן סמלי, הבנתי אף אז) והוא היה אדיפוס המלך.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ