כל השתיקות שבעולם

בלי הצילומים והצלילים הנפלאים של הוויולה דה גמבה בסרט "כל הבקרים שבעולם", נשארת הנובלה שעליה התבסס הסרט באפלולית בארוקית קודרת

אביעד שטיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אביעד שטיר

כל הבקרים שבעולם, מרפסת ברומא

פסקל קיניאר. תירגמה מצרפתית: חגית בת־עדה, הוצאת סמטאות, 192 עמ', 89 שקלים

ב-1991 עלה למסכים סרטו של אלן קורנו "כל הבקרים שבעולם". הוא זכה להצלחה סוחפת ברחבי העולם וקטף פרסים חשובים בצרפת ובמקומות אחרים. הסרט היה גם, במידה רבה, הסיבה העיקרית לעֶדנה שהיתה פתאום לוויולה דָה גמבה, כלי הקשת האקספרסיבי והמעודן שמלך בכיפה עד ראשית המאה ה-18. לאחר מכן ירדה קרנו והוא דעך לו עד שנעלם לגמרי מן הבימה, ובמאה ה-20 כבר היה בבחינת סוד השמור לאוהביו בלבד. הסרט החיה בבת אחת את ההתעניינות בכלי ובמוסיקה המעולה שנכתבה לו, והזניק את ז'ורדי סָוואל, הגמֽיסט הקטלאני שניגן את היצירות בפסקול הסרט, למעמד של כוכב על ואחד מבכירי המוסיקאים בתנועה למוסיקה עתיקה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ