ידו הקפוצה של הרצל כהן

גיבוריו של כהן מחפשים משמעות מעבר לשגרת היומיום הסיזיפית. אבל האופן שבו הוא לועג להם מותיר את "פרדס־חנה מוארת" באפילה

עמרי הרצוג
עמרי הרצוג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עמרי הרצוג
עמרי הרצוג

פרדס־חנה מוארת
הרצל כהן. הוצאת נהר ספרים, 262 עמ', 92 שקלים

קו אחד נמשך לאורך יצירתו הספרותית של הסופר הרצל כהן: בשלושת ספריו, דמויותיו יוצאות למסע בעקבות המקור, שורש הדברים, המשמעות הראשונית. הן מבקשות לשווא לאתר משמעות רוחנית מיטיבה בעולם שמונע מהן תובנה והתבוננות עצמית. בספרו הראשון והנפלא "אבני שיש טהור" (עם עובד, 2004), מספר כהן על מסע שורשים משפחתי למרוקו, שנועד לתקן הווה מסוכסך; ב"לא עלינו", ספרו השני (נהר ספרים, 2011), הוא מתחקה אחר ניסיונות יהודיים משיחיים שמבקשים לזרז את אחרית הימים. ספרו החדש מתבונן בהתנתקות החילונית־בורגנית ממעיינות של נחמה רוחנית ובתחליפים הנחותים שמוצעים לה.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ