פרק שלישי בסדרה |

הכרה באחרותו של האחר ללא אידיאליזציה וללא דמוניזציה

מקור הליקוי שהביא לשיטיונו של גיבור "המנהרה" צבי לוריא, והוא עיקר הליקוי שעיוות את ישראל הישנה וה"טובה" של בן גוריון ובן צבי, הוא חוסר הרצון והיכולת להכיר בזהותו הייחודית של האחר והפיכת ההתעלמות הזאת לתורת חיים צדקנית. פרק שלישי בסדרה על הרומאן החדש של א"ב יהושע

דן מירון
דן מירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דן מירון
דן מירון

בסצינה הפותחת את הרומאן "המנהרה" מבקר צבי לוריא, גיבור הסיפור, עם אשתו אצל הנוירולוג, המייעץ להם בין השאר להתמיד בקיום יחסי מין ואף להגביר את הפעילות בתחום זה, כחלק מן המאבק על השהיית תהליך השיטיון. דינה לכאורה קיבלה על עצמה בפחד ובאנחה את הצו הזה, אבל למעשה חיי המין של בני הזוג, שאולי היו פעם עשירים ומהנים, מגיעים כמעט לסופם. דינה אינה רוצה באמת ביחסי מין עם בעלה ובאורח אופייני הקשרים המיניים הממשיים מתקיימים בין השניים רק בעת מחלתה הקשה וכשהיא מחלימה לאיטה ממנה, כלומר, בזמן שבו נטל לוריא את "המושכות" לידיו, אישפז את אשתו בעל כורחה (ואולי הציל בכך את חייה), וגם אחרי החלמתה נטל "פיקוד", אשר בעזרת השיטיון הגובר והולך נהפך במהרה למרד ולמלחמת עצמאות.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ