"קורא לה אלה": ספר הביכורים של טל פרידמן מעיד על כישרון ואמביציה

טל פרידמן משתמשת ברומן שלה בחומרים סנסציוניים כדי לגולל סיפור מתח אינטליגנטי ולבחון את מושג הנקמה. אך עליה להיפטר מכמה מניירות מיותרות

עמרי הרצוג
עמרי הרצוג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עמרי הרצוג
עמרי הרצוג

קורא לה אלה / טל פרידמן, עורכת: תמר ביאליק. הוצאת כנרת, זמורה־ביתן, דביר, 316 עמודים, 96 שקלים

מבט ראשון ב"קורא לה אלה" אינו מבטיח טובות, כי הספר מציג את עצמו כרומן זול. זה מתחיל בדש הפנימי שלו, שם מצולמת המחברת, טל פרידמן, בתמונה שנדמית מרוטשת מדי, בנוסח תמונותיהן של כותבות אמריקאיות של רומנים ארוטיים. גם הביוגרפיה שלה — דוקטור לתקשורת ומומחית לשיווק חברתי — מלווה בהתחנחנות: "מעמידה פנים ששומרת על כושר. מורחת אודם אדום. מקפידה למחזר". בדש האחורי מצוטטות המלצות קלישאתיות על הספר מפי סלבריטאים־חברים כמו מיכל ינאי וליאור דיין, ועל הכריכה האחורית נכתב שהרומן מעובד בימים אלה לסדרת טלוויזיה. מצוין שם גם שהוא נמסר מפיה של "מספרת לא אמינה" — אך דפדוף מהיר בספר מבהיר שיש כאן אי־הבנה במונחים ספרותיים, משום שהגיבורה המעורערת של הרומן אינה המספרת שלו.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ