בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עדותו של האח השישי

בכל תחום ספרותי אליו פנה חידש זאב ז'בוטינסקי חידושים שטבעו חותם עמוק, ושנבעו מהאמונה בחשיבות הדינמיות ו"דחף משחק". אלה מצאו את ביטוּים גם בהשקפת עולמו הפוליטית, שנשענה על הוויטליזם של ניטשה. ברומאן "חֲמִשְׁתָּם" מגיע הוויטליזם הזה לשיאו. פרק ראשון

9תגובות

כתריסר מִתווים של רומאנים, היסטוריים ואקטואליים, התרוצצו במחשבתו של זאב ז'בוטינסקי במשך שני העשורים האחרונים של חייו. אמנם רק שניים ממִתווים אלה קרמו עור וגידים והועלו על הכתב: הרומאן ההיסטורי "שמשון הנזיר", שנכתב במהלך שנות העשרים של המאה הקודמת ופורסם בשלמותו (במקורו הרוסי) ב-1927, והרומאן האוטוביוגראפי־למחצה "חֲמִשְׁתָּם", שנכתב כעשור לאחר מכן בפאריס (ז'בוטינסקי, שהכניסה לארץ ישראל המנדטורית נאסרה עליו בידי השלטונות, כבר חי ופעל שם כ"גולה") ופורסם בשלמותו ב-1936. שני הרומאנים נכתבו בתקופות...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו