עם זכייתה של אולגה טוקרצ'וק בפרס נובל לספרות | מסע ספרותי בעקבות המשיח

המרתק בספריה של הסופרת הפולנייה אולגה טוקרצ'וק, שבשבוע שעבר הוכרז על זכייתה בפרס נובל, הוא הרומאן ההיסטורי על משיח השקר היהודי הפולני בן המאה השמונה־עשרה יעקב פרנק

מרים בורנשטיין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מרים בורנשטיין

בשיחה עם קהל קוראים בדיסלדורף, כיממה לאחר ההכרזה על זכייתה בפרס, נשאלה אולגה טוקרצ'וק אם הרומאן ישרוד כסוגה ספרותית. הוא ישרוד, אמרה, מפני שהרומאן הוא אחת ההמצאות הגדולות של האדם. זו בראש ובראשונה דרך תקשורת אנושית עמוקה המלמדת אמפתיה והמאפשרת לאדם להתבונן בעולם, ולוּ לזמן קצר, מפרספקטיבה אחרת. הרומאן הוא בעיקרו ריאליסטי, אבל כדי שהריאליזם יעבוד הוא צריך לכלול שמץ של מטאפיסיקה. ב"הר הקסמים" מאת תומאס מאן זהו הסיאנס וברומאן "הבובה" מאת בולסלב פרוס הפולני זהו דיון שלם בהמצאת מתכת שהיא קלה מן האוויר. האם הדיון הזה נחוץ? הוא לא נחוץ לעלילה, אמרה טוקרצ'וק, אבל הוא מעלה את הרומאן כולו לרמות גבוהות יותר.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ