מגששים, מחפשים ומוצאים דרכי מילוט: כתיבה בימים של כאוס

יפתח אשכנזי, ניר ברעם, אשכול נבו, אורין מוריס, עילי ראונר — חמישה סופרים הכותבים את הקושי להבחין בין דוקומנט לפיקציה ובין אמת להמצאה ומטילים ספק באפשרות לספר סיפור

נורית גרץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
נורית גרץ

את ספרו של יפתח אשכנזי "גיא בן הינום" (כנרת זמורה, 2019) אפשר לתאר כך: זהו ספר שלא הצליח להשתלט על הדמויות שלו, לארגן אותן באיזשהו סדר סיבתי או קוהרנטי, ולבנות עלילה שתאפשר להבחין ביניהן ולשפוט אותן. אבל אפשר לומר על הספר הזה גם את ההפך: זהו ספר שהצליח לאתר את הכאוס והאלימות במציאות שבה אין דין ואין דיין ואי אפשר לדעת איפה הטוב ואיפה הרע. אפשר לומר שהספר הצליח לשקף את המציאות הזאת באופן כל כך אמין עד שהקורא מאבד את עצמו בין העמודים, לא מצליח להתמצא בסבך הרציחות, האלימות והקנאות הדתית, לא יכול לדעת מי אשם ומי לא אשם ובוודאי שלא להבין את הדמויות לעומקן.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ