"איש על ספסל" ו"88": סיפורים קצרצרים שפורמים את חיי היומיום

בעוד שספרו של יורם נסלבסקי מצליח ליצור פרוזה צנועה ואינטליגנטית, ספרה של סיון שיקנאג'י בורא עולמות גדולים אך מתקשה לאכלס אותם

עודד כרמלי
עודד כרמלי
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד כרמלי
עודד כרמלי

איש על ספסל
יורם נסלבסקי
עורכת: אסתר דותן. הוצאת פיתום, 57 עמודים, 68 שקלים

88 
סיון שיקנאג'י
הוצאת לוקוס, 192 עמודים, 69 שקלים

תופעה אנתרופולוגית מרתקת שיש לתת עליה את הדעת: בספריות של אנשים "מודעים" (למה?) — על הספקטרום הרחב שבין רוחניקים (במלעיל) להיפסטרים (במחילה) — תמיד אפשר למצוא את "הערים הסמויות מן העין" של קאלווינו, את "גן השבילים המתפצלים" לבורחס, את "רופא כפרי" לקפקא, אחד רוברט ואלזר ושניים יואל הופמן. ואין כוונתי לשפוט כאן את ערכם של הכותבים או הקוראים הללו, אלא להצביע על קשר מסוים בין אובדן דרך ופשר לסיפורים קצרצרים מהסוג הסוריאליסטי והאבסורדי. לצד מדריכי אושר למיניהם, אך בניגוד גמור לדידקטיות שלהם, האדם המחפש מוצֵא ערך דווקא במכתמים סתומים או מעגליים.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ