"זנב": המטרה השיווקית הצנועה שמאחורי ספרה היומרני של שרון קנטור

גיבור ספר הביכורים של שרון קנטור הוא פרסומאי מצליח שמגלה כי גידל זנב. בשפה מוגבהת בצורה מלאכותית היא מבקרת את תרבות הצריכה ומנגנוני השיווק שלה, אבל בה בעת גם מוקסמת ממנה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

סוגה: פרוזה
קהל יעד: קוראים המסתייגים מחרושת התרבות הפופולרית ו/או מתפרנסים ממנה
מדף: יצירות על היחסים בין האנושי לחייתי, ליד קפקא ואובידיוס
המלצה: נובלה דידקטית הסובלת מעודפות רטורית

ביום בהיר אחד, במקלחון דירתו המעוצבת במרכז תל אביב, מגלה פרסומאי צעיר ומצליח כי צימח לו זנב נאה. התגלית המשונה הזאת עומדת במרכז "זנב", הנובלה של שרון קנטור, והיא נשענת על מסורת ותיקה של יחסים ספרותיים בין האנושי ללא־אנושי. מ"מטמורפוזות" של אובידיוס ו"הגלגול" של קפקא, ועד ל"חזירויות", הנובלה השערורייתית של מרי דריאסק, ואפילו ל"שניים", ספרה של ענבר אשכנזי שגם בו הגיבורה מצמחת זנב — הממשק בין אדם לחיה אינו מפסיק לרתק את הדמיון האנושי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ