"ברבורים בג'רוזלם ביץ'": הכל מתלכד בזכות היכולת של לילי פרי לתאר אווירה

"ברבורים בג'רוזלם ביץ'", שבמרכזו נישואים כפויים, הוא הנועז והניסיוני ביותר מבין ספריה של לילי פרי עד כה. קפיצת הדרך שהיא עושה בו, מִמְסַפֶּרֶת מודרניסטית לפוסט־מודרניסטית, עולה יפה

רן יגיל
רן יגיל
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רן יגיל
רן יגיל
  • שם הספר: ברבורים בג'רוזלם ביץ'
  • סופר/ת: לילי פרי
  • מו"ל: טוטם
  • עורכ/ת: אלאונורה לב
  • מס' עמודים: 200
  • מחיר: 89

סוגה: פרוזה
קהל יעד: מיטיבי קרוא
מדף: לצד "הנסיכה הנעלמת" של ג'ני דיסקי ו"הכלה הנצחית" של יצחק אוורבוך אורפז
לסיכום: מה יכול להיות רע בטלנובלה שמנסה להשתמש בחומרים שנתפשים כגבוהים מבחינה תרבותית?

לילי פרי ידועה במילייה הספרות בעיקר בשל ספרה השני "גולם במעגל" (כתר, 1988), שהפך לרב מכר קטן, מעין ספר קאלט, שבעקבותיו באו הצגת יחיד בתיאטרונטו וסרט נושא פרסים; אך יתרה מזאת — היא חביבתם של הסֶניוֹרים, הבוסים הגדולים בספרות: פרופ' גבריאל מוקד, פרופ' דן מירון, פרופ' יגאל שוורץ ופרופ' אברהם בלבן. מדוע? מכיוון שפרי היא יוצרת עיקשת ועצמאית. היא אינה פוני של טריק אחד. היא לא יושבת על הפטנט האמנותי שלה וחוזרת עליו עד לזרא. היא מתכתבת ביצירתה עם אמנויות אחרות, מוזיקה וריקוד, ועם יצירות אחרות — "מחכים לגודו" בגרסה נשית ישראלית, למשל בספרה "סונָטה" (כנרת זמורה־ביתן, 2010) — ובעיקר לוקחת סיכונים כסופרת ניסיונית. זו תעוזה שפעמים רבות עולה יפה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ