"הכד השחור": האדריכל ארד שרון שב לקורות משפחתו אך לא יוצא מהקווים

בספרו השני חוזר האדריכל ארד שרון לסיפורה של משפחתו בעלת ההיסטוריה המקצועית המפוארת. העלילה מתוכננת לפרטי פרטים ונשענת על תחקיר מדוקדק, אבל מזכירה תוכנית שמחכה לאישור הוועדה יותר מיצירת אמנות

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
  • שם הספר: הכד השחור
  • סופר/ת: ארד שרון
  • מו"ל: פרדס
  • עורכ/ת: עדנה שבתאי
  • מס' עמודים: 285
  • מחיר: 88

סוגה: פרוזה
קהל יעד: חובבי סיורי תיירות בשדרות רוטשילד
מדף: ליד "שבועת רחל" ו"100 חורפים" מאת מיכל שלו ו"ימים אדומים" ו"השבועה" מאת רם אורן
לסיכום: יצירה אדריכלית שכתב ארכיטקט, משורטטת יותר מאשר כתובה

בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה, וכהנמקה לנחיצותה, נדרש מנחם בגין להיטלר, שאותו השווה ליאסר ערפאת וטען כי עלול היה להסתתר בביירות, אלמלא מת כמובן, ולפיכך הפצצת העיר ושליחת חיילים צעירים לחזית נחוצות בהחלט. במאמר שכותרתו "היטלר כבר מת, אדוני ראש הממשלה" ושלימים נכלל בקובץ "ממורדות הלבנון" (כתר, 1998) השיב עמוס עוז בין השאר: "אין ולא יהיה מרפא לפצע הפתוח בנפשנו... אבל, מר בגין, אדולף היטלר מת לפני שלושים ושבע שנים... שוב ושוב, מר בגין, אתה חושף... דחף מוזר להחיות את היטלר על מנת להרוג אותו יום־יום מחדש... הדחף הזה... הוא פרי מועקה אשר המשוררים יכולים לתת לה ביטוי, אבל אצל מדינאים היא סכנה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ