"היעלמותה של סטפני מיילר" נכשל במשימה החשובה ביותר של רומן בלשי

ז'ואל דיקר חיבר ספר שבמרכזו עיתונאית הנעלמת כשהיא מנסה לפענח פרשת רצח מהעבר, אך לא מצליח לבנות סיפור מהודק ודמויות מעוררות הזדהות

עדי קיסר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עדי קיסר
  • שם הספר: היעלמותה של סטפני מיילר
  • סופר/ת: ז'ואל דיקר. תירגמה מצרפתית: רמה איילון
  • מו"ל: הוצאת מודן
  • עורכ/ת: עורכת הסדרה: ארנית כהן־ברק
  • מס' עמודים: 614
  • מחיר: 98

סוגה: פרוזה
קהל יעד: חובבי ספרי מתח מתוחכמים
מדף: ליד ספריו הקודמים של דיקר, "האמת על פרשת הארי קברט" ו"בני בולטימור"
לסיכום: ניסיון כושל לייצר רומן מתח טוב, קצבי ומעורר מחשבה

בהיררכיות של עולם הספרות, ספרות מתח נתפשת בדרך כלל כז'אנר בידורי וכפועל יוצא מכך — וכאילו שבידור אינו יכול להיות תוצר לגיטימי של אמנות מתוחכמת ובעלת ערך ספרותי או שספרות אינה יכולה למלא תפקיד בידורי או פופולרי בלי שאוטומטית יעלה חשד באיכויותיה הספרותיות — היא לא ממוקמת גבוה במדד היוקרה הספרותית. אופק החשיבה הצר הזה בתחומי האמנויות, שאמורות לשמש שדה יצירתי פתוח, גמיש ומרחיב גבולות, לרוב מותיר את הז'אנר בשולי הדרך הספרותית.

תגיות: