"ולא כפי שפורסם": רומן כל־ישראלי עם טוויסט

ביצירת הביכורים שלו, שבמרכזה גבר מבוגר היוצא עם בתו לגלות את סוד היעלמותו של אביו, יואב שפיר בירן משתמש בדפוס העלילתי המוכר של חשיפת תעלומות משפחתיות מהעבר, אך גם מערער עליו

עמרי הרצוג
עמרי הרצוג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עמרי הרצוג
עמרי הרצוג

הספרות הישראלית העכשווית מתאפיינת בכמה תבניות עלילתיות שחוזרות על עצמן, ואת אחת מהן אפשר לכנות בשם "יומנים בעליית הגג". אלה סיפורים שמתרחשים על רקע דרמה ביתית, הכוללת בדרך כלל בעיות בזוגיות או בהורות. אל תוך הקונפליקט הזה מתפרץ גילוי מרעיש שנוגע לביוגרפיה של הסב או הסבתא, שנחשף באמצעות צרור מכתבים או יומנים ישנים שמתגלים בפינה נשכחת. היומנים מגוללים בדרך כלל סיפור של הישרדות וגבורה, ולעתים גם של שערורייה מוסרית, כמו רומן אהבה אסור שמוקרב לטובת הלכידות המשפחתית והלאומית. הגיבור או הגיבורה נדהמים מהגילוי המרעיש של הסוד המשפחתי שמטלטל את עולמם. הם שואבים ממנו השראה בדרך לפתרון הקונפליקט שמלווה את שגרת יומם בהווה.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ