בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כולנו בעלי הבית של העברית, לא רק האקדמיה ללשון

העברית תצא נשכרת אם נכיר ונכבד את כוח היצירה של המוני הדוברים: הרי המלים החדשות שנוצרו בזמננו, רק בחלקן הן פרי עבודת האקדמיה

17תגובות

לכל דובר עברית יש מנגנון דקדוקי בראשו המאפשר לו ליצור נטיות של מלים ומלים חדשות. הדובר יוצר מלה חדשה אם הוא חש צורך במבע רעיוני מסוים שאין הוא מוצא במילון הפנימי שלו שום מלה נאותה המכוונת לרעיון מבוקש זה. את הטענה הזאת אפשר להוכיח על פי ההיסטוריה הקצרה של העברית המודרנית. ב-1938 יצא ספר בשם "על שפת ילדינו בארץ". כתב אותו ד"ר ישראל רבקאי, מחנך ופסיכולוג. בשנים האלה כבר היתה שכבה שלמה של ילדים שעברית היתה שפת אמם, ורבקאי מספר על הילד שאמר לראשונה "אמא כַּפְתְּרִי לי את השרוול". ילד זה לא...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו