התוכנית הלא חינוכית של משרד החינוך

ההצעה שהעלה שר החינוך לבטל את בחינת הבגרות החיצונית בספרות פירושה הרס תוכנית הלימודים כגורם מגדיר וממשמע, ומתן הכשר להבל ושטחיות

אסתר אדיבי-שושן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אסתר אדיבי-שושן

"הָיָה לִי מוֹרֶה שֶׁהָיָה נִכְנַס בְּסוּפָה לַכִּתָּה וְאוֹמֵר: / לִרְשֹׁם מַהֵר / מָה לִרְשֹׁם היינוּ שׁוֹאֲלִים / לֹא חָשׁוּב, לִרְשֹׁם / וְכָךְ רָשַׁמְנוּ כָּל הַשָּׁנָה"

כך, קצר וחטוף הוא שירו של אהרון אלמוג, המתאר את החותם ארוך השנים שמטביע המורה לספרות בתלמידו. תלמיד, שבחלוף השנים נהפך אף הוא לאוהב ספרות, ולסופר ומשורר. בחינת־הבגרות שאותה מתעתד שר החינוך החדש לבטל, היא גדר הגודרת את השיעור, את חומרי הלמידה, אותי כמורה לספרות, את תלמידַי, ומיטיבה מאוד עם כולנו. ביטול בחינת הבגרות בספרות, וכמשתמע מכך ביטול תוכנית־הלימודים, כמוהם כהריסת כל גדר והוצאת שיעור הספרות למרחב הפתוח.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ