מדוע חינוך למצוינות מזיק כל כך

חן למפרט מפציר במערכת החינוך לא לאלץ ילדים להתחרות, ומסביר היטב כיצד הצבת ההצלחה כערך פירושה ויתור על הדרך, כלומר על החינוך

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שירה סתיו

ילדים חסרי ערך
חן למפרט. הוצאת מכון מופ”ת, 150 עמ’, 50 שקלים

בכל שנת הלימודים של כיתה ג' השתתפה בתי ב”פרויקט מצוינות” בבית הספר העירוני שהיא לומדת בו. השם המבטיח, שרמז על התכוונות מיוחדת לטיפוח כישורים, לא היה אלא כיסוי מילולי לחלופה מסובסדת למועדונית שעות הצהריים ולשירותי שמרטפות קלה – השגחה על הילדים בעודם אוכלים ארוחת צהריים ומכינים את שיעורי הבית. הכותרת “פרויקט מצוינות” התקבלה בביתנו כבדיחה עגמומית, עוד ניסיון מעורר חמלה של בית הספר האפרורי לשדר ברק, יעילות וחדשנות, כמו פרסומאי זול שמודע מראש לכך שהסיסמאות שלו לא יגרמו לאפקט הדרוש ובכל זאת משתמש בהן, כי זה מה שהולך עכשיו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ