בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המשורר שהעביר את הפרוזה העברית מהשוליים למרכז

טשרניחובסקי ייחד מקום נרחב לתיאורים ריאליסטיים מפורטים כל כך, שכיום אפשר לקבוע שהם תרמו תרומה מכרעת לעליית קרנה של הפרוזה העברית

תגובות

האידיליה, התופסת מקום מרכזי ביצירתו של שאול טשרניחובסקי, היא סוגה העומדת בין שירה לפרוזה. האידיליה מספרת לרוב סיפור, אבל עושה זאת בשורות שיריות. רוחב היריעה מאפשר לה להתעכב על פרטי רקע רבים. זאת ועוד: לצד מטאפורות רחבות והקבלות ציוריות מרתקות (הקבלה בין בישול לחינוך באידיליה ”לביבות”, חום השמש וחומו של הילד ב”כחום היום”), נמצא פרטי ריאליה מדוקדקים. הריאליה מעשירה את האידיליה בפרטי חיים עשירים, ואילו המטאפורות הבודדות מקנות ליצירה אחדות, ממד פיוטי ומעמיקות את הבנת המצבים המתוארים. כיום,...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו