הריב שעיצב את האמנות הישראלית

ספר חדש מתעד אירועים שהתרחשו בין 1948 ל–1949 בעולם האמנות המקומי ואת הנסיבות שהביאו לפרישת קבוצת "אופקים חדשים" מאגודת הציירים

דוד שפרבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
דוד שפרבר

סביב למדורה בסלון: שדה האמנות היהודי בישראל, 1949-1948, מאת אליק מישורי, הוצאת מכון בן גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן גוריון, 2013, 228 עמודים

ההיסטוריוגרפיה של האמנות המקומית נכתבת לרוב על ידי אוצרים, לא פעם במסגרת ספרים נרחבים המכוונים לסכם את כל תולדותיה של האמנות המקומית. האוצרים שמבקשים לכתוב את סיפורה של אמנות ישראל אינם רק מתארים את השדה, אלא הם גם שחקנים מרכזיים בו – כלומר הם כותבי הקאנון ומקדשיו. העירוב הזה הוא בעייתי, כמובן. האוצר יגאל צלמונה, המודע לבעייתיות זו, מצטט בהקדמה לספרו "100 שנות אמנות ישראלית" (מוזיאון ישראל, ירושלים, 2010) את אנדרה מאלרו שכתב: "כדי לראות נכוחה את האקווריום מוטב שלא להיות דג".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ