אסתטיקת ההרס של רון ארד

קטלוג התערוכה של ארד מנסה להסביר מה עושות מכוניות מעוכות על הקירות במוזיאון העיצוב בחולון, ואיך הן ממשיכות מסורת ארוכה באמנות

זיוה שטרנהל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
זיוה שטרנהל

ברוורס: קטלוג התערוכה
רון ארד. הוצאת מוזיאון העיצוב בחולון, 204 עמ’, 
248 שקלים

קטלוג התערוכה “ברוורס” של רון ארד במוזיאון העיצוב בחולון, וגם התערוכה עצמה, מסמנים תפנית משמעותית בהתפתחותו של המעצב הבינלאומי המצליח. התנתקותו מן המחויבות לדרישות הפונקציונליות של המקצוע, שעליה שמר עד לאחרונה, מאפשרת התייחסות שונה הן לתערוכה והן לקטלוג. ארד הקפיד אמנם תמיד לבטל כל ניסיון להציב גבול בין אמנות לעיצוב, אולם גם בעבודותיו הפיסוליות ביותר נשמר הממד השימושי. הוא עצמו מכריז עכשיו על החלק המרכזי של התערוכה בחולון כמהפך, שעיקרו הפיכת אובייקטים פונקציונליים ללא שימושיים. יתר על כן, הטקסטים בקטלוג מבהירים שלארד, הפוטוריסט המוצהר, יש עבר וזיכרונות ילדות שבהן מככבת פיאט 500 משנות ה–50, ושבניגוד לתדמיתו, כמי שפועל מחוץ למסגרות הקיימות, עבודתו מייצגת זרמים ומגמות שרווחו מאז שנות ה–80.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ