כיצד מצליח התיאטרון הברלינאי להציג קלאסיקה

אם אחד האתגרים של התיאטרון הוא להציל 
את הקאנון, ברלין מציעה שתי הצלחות מעוררות קנאה: 
"הבתולה מאורליאן" של שילר ו"הכד השבור" של קלייסט

יצחק לאור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
יצחק לאור

ברלין, אוקטובר

תיאטרון הוא מדיום בעל סימנים מחומרים שונים – גוף, שפה, קרשים, תאורה, שק – כולם מגויסים לבנות בשבילנו "עולם", ונגזר עליהם לאבד את אמוננו. העולם על הבמה שברירי; הסימנים אינם שלמים אף פעם; שום דבר מהדברים על הבמה אינו "דומה באמת" למה שהוא מצביע אליו בחוץ, בעולם הממשי, זולת אותו עולם בדוי, מתוח על פני אינסוף, כלומר האופל הכהה הפעור מעל לבמה ומסביבה: הסכמה בשתיקה מצד הצופים להקשיב לטקסט, להתפעם מהצגתו, להאמין ככל האפשר, כל עוד אפשר.

תגיות: