לצלם את שברו של החלום האמריקאי

ספר חדש בוחן את התיעוד האמנותי של ימי השפל הכלכלי בארה"ב, שחשף את העוני במדינה והציג קבוצות שהיו כמעט בלתי נראות בתרבות האמריקאית

גלעד מלצר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גלעד מלצר

ספר הצילום התיעודי: ביקורת חברה ותרבות בארצות הברית בתקופת השפל הכלכלי והניו־דיל
יערה גיל־גלזר. הוצאת רסלינג, 303 עמ’, 94 שקלים

לאמנות מגויסת יצא שם רע במיוחד. זאת בהנחה שיש אמנות שאינה מגויסת, כי למי בדיוק יצרו האמנים כשהם ציירו בכנסיות, או בנו קתדרלות, מסגדים ומקדשים? או כאשר הנציחו את הגילדות של אמסטרדם? את דיוקנאות המלכים והפטרונים? את מות מָארָה? או כשהיללו את החירות שמובילה את העם? צחנת האמנות שנעשתה בכפוף לקודים הברורים והקפדניים של המשטרים הטוטליטריים של התקופה המודרנית בוודאי לא עזרה למלים “אמנות” ו”התגייסות”, או “אמנות” ו”מחויבות פוליטית”, לדור בכבוד בצוותא.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ