בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הציור שמציג את כוחו של המבט

בציור של רמברנדט, "דלילה בוגדת בשמשון", נראה שמשון ללא שרירים, אולם דווקא כך פותח האמן דיון על כוח ועל מה שהוא מפחד לאבד

5תגובות

התהום המפרידה בין "שמשון" של רמברנדט ל"שמשון" של רובנס שדובר עליו כאן לא מזמן היא מראה של התהום הפעורה בין שני האמנים ובין שתי תפישות העולם האמנותיות, הדתיות והאנושיות שלהם: בעצם בין ארכיטיפים של טיפוס האמן. רובנס הקתולי הוא איש העולם הגדול, הדיפלומט, הנהנתן, שתופש את האמנות שלו כמו בימאי קולנוע בן זמננו, כהפקה רבת משתתפים (אולי ואן דייק צייר לו כמה דמויות לא חשובות, סניידרס - את הטבע הדומם ובעלי החיים ויורדנס טיפל בכמה מקומות, אבל הוא "הבימאי" של הסצינה). הוא מי שצייר את עצמו באי־רצון, רק...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו