כשהמלים עושות עוול לצילומים

לשרון יערי יש הרבה מה לומר בנוגע למרחב הישראלי. צריך פשוט להביט בצילומים שלו ולא לשים לב להשתפכויות שבכתיבה עליו

גלעד מלצר
גלעד מלצר

שרון יערי: זנק אל עצמך (קטלוג)

אוצר ועורך: אורס שטאהל. מוזיאון תל אביב לאמנות והוצאת Steidl, גרמניה, 259 עמ'

הרוב המכריע של העבודות בתערוכה "זנק אל עצמך" שמציג שרון יערי במוזיאון תל אביב צולמו בישראל בשני העשורים האחרונים. הן מפנות את הגב לתמות שהעסיקו את הצילום הישראלי עד אמצע שנות ה-70 – זה אשר התמקד בדרמות הגדולות: ביישוב הארץ, בעבודה חלוצית, בהקמת יישובים ומפעלים, בסלילת כבישים, בחריש, קטיף, אסיף, וכמובן במאבקים ובמלחמות. יערי שייך לדור אחר של צלמים, שמעניין אותם המדיום הצילומי – התנאים, המגבלות, היכולות והמאפיינים שלו, המבע המושגי, המניפולציה האסתטית, והיחסים שבין המתועד למבוים.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ