השורשים המפתיעים להתרבותם של "לקויי הלמידה"

אם בוחנים את חוברת העברית הנפוצה לכיתות ב' מתברר שהתלמידים בבעיה מפני שנראה שיש קשר בין האופי הלא מסודר של הספר לקשיי ההבנה שלהם

דורון קורן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דורון קורן

על קצה הלשון ב', ג' וד'
דליה קרח־שגב, ליאת טל וד"ר עמנואל אלון. הוצאת מודן (41 שקלים ו-37 שקלים)

את השורשים להתרבותם של "לקויי הלמידה" ו"מופרעי הקשב" בבתי הספר בעשורים האחרונים כדאי לחפש קודם כל, כבר אמרנו, בספרי הלימוד. ואם לשפוט על פי החוברת להוראת הקריאה והכתיבה בכיתות א' שנסקרה כאן במדור הקודם ("צלילים מספרים") ועל פי חוברת העברית הנפוצה לכיתות ב' שנבדקת כאן הפעם, "על קצה הלשון" (של דליה קרח־שגב, ליאת טל וד"ר עמנואל אלון, בסדרה הנמשכת גם לכיתות ג' וד') – התלמידים בבעיה. כי יש קשר בין האופי הלא מסודר, הלא בהיר, הדלגני של שתי החוברות, לבין קשיי ההבנה וקשיי ההתמקדות בקרב התלמידים.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ