"הקאמרי" - ארמון הקיטש הישראלי

בהפקה השערורייתית של "אמא קוראז'" הרס התיאטרון הרעשני הזה את המחזה לטובת דחקות וצחקוקים, והזכיר לי כמה נידחים חיי, ולא רק חיי שלי

יצחק לאור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יצחק לאור

כאשר ביקר ה"ברלינר אנסמבל" בפאריס, ב-1957, והציג שם את "אמא קוראז'" בבימויו של ברכט, שמת שנה לפני כן, כתב רולאן בארת - אז עדיין מבקר צעיר - תיאור של שש ג'סטות. שש הג'סטות הן מעין הקפאה של זרם המשחק, לטובת "הוכחה תיאטרונית" של משהו שהכינה שהדרמה עד לאותה הקפאה. המשחק, לפיכך, הוא משחק מיוחד, שברכט עבד עליו עם שחקניו משך מעט השנים שבהן הספיק לנהל תיאטרון משלו, למן השיבה לגרמניה ועד מותו המוקדם ב-1956.

תגיות: