יצחק לאור
יצחק לאור

כאשר ביקר ה"ברלינר אנסמבל" בפאריס, ב-1957, והציג שם את "אמא קוראז'" בבימויו של ברכט, שמת שנה לפני כן, כתב רולאן בארת - אז עדיין מבקר צעיר - תיאור של שש ג'סטות. שש הג'סטות הן מעין הקפאה של זרם המשחק, לטובת "הוכחה תיאטרונית" של משהו שהכינה שהדרמה עד לאותה הקפאה. המשחק, לפיכך, הוא משחק מיוחד, שברכט עבד עליו עם שחקניו משך מעט השנים שבהן הספיק לנהל תיאטרון משלו, למן השיבה לגרמניה ועד מותו המוקדם ב-1956.

תגיות: