למה הפסיק ראובן לצייר את תל אביב

העימות בין נופי הארץ המשתקפים מתמונות בבית ראובן לצילומי התקופה מעלה על הדעת את הסברו של קירקגור לפסוק מקראי על קומתו של גולית

אברהם בלבן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אברהם בלבן

הזמנה צנועה שהגיעה למייל שלי סיפרה על תערוכה חדשה של הצייר ראובן, ואני מנצל את ההזדמנות הזאת כדי לבקר לראשונה בחיי בבית ראובן. התוכנית לבוקר שישי זה: ביקור קצר בבית ראובן, וטיול ממושך יותר, שאני מתכנן כבר כמה זמן, ברחוב ביאליק.

ראובן הגיע לתל אביב בשנת 1923, כשהוא כבר צייר מוכר ובשל. אוצרות התערוכה, כרמלה רובין ועדנה ארדה, שאלו את עצמן מה ראה ראובן כשהגיע ארצה, או, במלים אחרות, מה מבדיל ומה מחבר בין צילום תיעודי לבין ציור. כדי לענות על כך חיפשו בארכיונים ובפרסומים של התקופה צילומים של אתרים ושל דמויות שצייר ראובן. התערוכה המרתקת, תחת הכותרת "מראי מקום", מציגה את הציורים והצילומים אלה בצד אלה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ