בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הציור שמספר איך מציירים

זה פלא פלאים שהציור, שנושאו הוא ההתעוררות לחיים של דימוי, מספר על הטכניקה שבה הצייר עושה זאת. כך למשל ב"פיגמליון וגלטיאה" של ז'רום

8תגובות

כשראיתי את הציור "פיגמליון וגלטיאה" (1890) של הצייר הצרפתי ז'אן ליאון ז'רום ב-2009 במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, אמרתי בלבי שזו מטאפורה פוליטית על הצרפתים של שלהי המאה ה-19, המביטים בהשתאות מלאת אימה ביצירת כפיהם: הרפובליקה השלישית. מה שהיה לפנים חזון ודימוי אגדי התעורר לחיים לנגד עיניהם בצורת פסלה של גלטיאה. כיום אני סבור אחרת. אולי לא לגמרי אחרת, כי המחשבות החדשות אינן באות במקום הישנות, אלא על גביהן. כלומר, בנוסף למשל הפוליטי אני רואה היום דקויות, גוונים, עולמות תוכן נוספים בציור. אני...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו