בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מה חינוכי אצל קפקא? 
מה חינוכי בשיר של בודלר?

איך אני אמור לדרוש ממדעי הרוח למלא תפקיד חינוכי בשעה שחלק הארי של הספרות העולמית כלל אינו מורכב מיצירות שהן חינוכיות במהותן

4תגובות

משבר מדעי הרוח, מאת יואב רינון, הוצאת הקיבוץ המאוחד, סדרת קו אדום, 2014, 124 עמודים לא החולי ולא התרופה - זה פירוש כותרת הרשימה הזאת. מקורה בתלמוד הבבלי, מסכת נדרים דף מ"א, ו"תירייקי", תירייקוס ביוונית, הוא סם נגד נשיכה ארסית. ולמה אני מצטט את מסכת נדרים? מפני שלא המחלה המאובחנת ולא התרופה המוצעת - בניתוח "משבר מדעי הרוח" המונח לפנַי - מתקבלים על הדעת. את המשימה לאבחן את המשבר - כגילויו בביקורת הספרות - וגם לספק את התרופה קיבל עליו יואב רינון בספרו "משבר מדעי הרוח" (קו אדום, הוצאת הקיבוץ...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו