אסף שלג

בחוברת שהופקה על ידי המועצה הלאומית לתרבות ואמנות ואיגוד המלחינים הישראלי בשנת 1968 התנוססה ברוב הדר תמונתו של יהושע לקנר (מי שבראשית אותו עשור הלחין את "משחק של זמן" של יעקב שבתאי), מעל ראיון קצר ולצד דוגמת תווים ליצירתו "חלומו של מוחמד". לקנר חיבר את היצירה לקונצרט הטסטימוניום הראשון, שהיה מפעלם של רחה פריאר והמלחין רומן האובנשטוק־רמתי. הקרדו האמנותי של מפעל הטסטימוניום התחייב להנציח את המוטיבים ההיסטוריים המגולמים בעבר היהודי, הכוללים "סבל, הציפייה לגאולה, גבורה ואמונה". לשם כך הוזמנו יצירות מחמישה מלחינים ישראלים וישראלים לשעבר. יצירותיהם נועדו להרכיב את המגה־קומפוזיציה שנשאה את שם הערב - "ירושלים".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ