בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מגילת העצמאות של השירה הנשית

שתי תפניות שהתחוללו בשירת יוכבד בת מרים: מעבר משמי השמים המטאפיסיים אל היום-יום העירוני והפיכת ה"אתה" ל"אַת". פרק שלישי בסדרה

תגובות

> למעבר לפרק הראשון >> למעבר לפרק השני שירי המחזור "פלך דממה", מן החשובים בין פרקי ספר שיריה הראשון של יוכבד בת מרים, מצביעים על הישאבות אל תוך ההעדר והדממה המסמנת אותו. השירים אפופים "עצב, עצב ללא חקר ושחר", והם מייחסים עצב זה לדילול והתרוקנות של יישות הדוברת ("אפגוש אדם ולא יחוש בגשתי") ולמשאלת מוות בלתי מוסתרת: "ככה לחדול, לא־להיות אשאלה / בהתחטאות דמומה על מפתן אין גבול". שני הגילויים הללו, של ההיפחתות לכליון וההיגרפות עד לסף ההיעלמות, קשורים בתחושת הריחוק האינסופית של ה"נעלם", שהוא...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו