שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
דורון קורן
דורון קורן
דורון קורן
דורון קורן

"קשה לגלות מה פשוט באמת ולפעול על פיו. המלאכותי והמסובך התגבשו במוסדות והשתרשו במנהגיהם ושגרתם" 
(ג'ון דיואי, "ניסיון וחינוך")

באופן מוזר הופקעה זה שנים הוראת הקריאה והכתיבה מידיהם של אנשי הספר והעברית, והופקדה בעיקר בידי פסיכולוגים (חינוכיים, קוגניטיביים, התפתחותיים). זו אותה פסיכולוגיה שטענה, למשל, באמצע המאה הקודמת כי לימוד שמות האותיות בראשית הקריאה מעכב את הלמידה, עד שהתברר שההפך הוא הנכון (ראו למשל מאמריה של פרופ' איריס לוין, חברת ועדת שפירא להוראת הקריאה). והרי המסקנה הזאת, ששמות האותיות חיוניים, היתה מובנת מאליה בהוראת העברית לדורותיה, עד שהתחלנו להתבלבל: מובנת למשל ליצחק אלטרמן, המורה המופלא שהקים בזמנו, בחו"ל ובארץ, רשת הוראה לגננות ושגידל לעברית את בנו, המשורר נתן אלתרמן (מחבר סיפור האותיות המקסים "מעשה בפ"א סופית").

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ