מדוע הציור הזה מדגים את תורת עמנואל לוינס

חואן דה פאריה היה עבד שעבד בסדנה של גדול ציירי הבארוק הספרדי, דייגו ולאסקז, ודיוקנו הוא המעבר ממעמד של עבד למעמד של אדם חופשי

יונתן הירשפלד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יונתן הירשפלד

>> לחצו כאן לציורים של ולאסקז בפרויקט האמנות של גוגל

אם יש נקודת השקה בין האמנות לגאולה הרי היא משהו כמו הציור הזה. האדם השחור בתמונה שלפניכם היה תחילה עבד, לאחר מכן אדם חופשי, ולבסוף צייר. תוך כמה שנים במחצית המאה השבע עשרה הוא עבר מלהיות רכוש לאדם חופשי הראוי לדיוקן, ולבסוף למייצר דימויים בפני עצמו. זאת בעולם שבו היו מעטים שייצרו דימויים ותפקידם בכלכלת הכוח היה מרכזי.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ