פאזוליני ומטס הפרידה מאלון גרבוז

העֵד הגדול לעלייתו וירידתו של הקולנוע האירופי

מאז הרטרוספקטיבה הקודמת של סרטי פאזוליני ב-1989 קם דור חדש של דעתנים. מעניין לראות איך יקבלו את הבמאי ברטרוספקטיבה החדשה

יצחק לאור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יצחק לאור

הרטרוספקטיבה הקודמת לסרטי פייר פאולו פאזוליני הוצגה ב-1989, כאשר סינמטק תל אביב פעל עדיין בבית מפעל הפיס. תקציב גדול הושקע הפעם, בניגוד לימים ההם, בהכנת תרגומים לעברית לכל עותקי הסרטים, ובספרייה של הסינמטק יוצגו בתקליטורים חומרים נדירים.

בינתיים קם דור חדש של דעתנים, חניכי הפוסטמודרניזם, דור ה-DVD, הכבלים, היוטיוב וההורדות מהרשת, בניו של עולם טכנולוגי שונה לגמרי מבחינת הנגישות והאי־תלות בהקרנות ובסרטים ש"טרם הוצגו בארץ". מעניין לראות כיצד יקבלו את הבמאי, שגיחתו לעולם הקולנוע היתה בכל פעם מחדש בגדר שערורייה, ובמרכזי התרבות בעולם עוסקים בו שוב ושוב.