כיצד יכול החוקר הביקורתי להיות גם מאמין מסורתי

"בעיני אלוהים ואדם: האדם המאמין ומחקר המקרא" קורא תגר על תפישה דתית רווחת, שלפיה חקר המקרא אינו לימוד תורה אלא דברי כפירה

אריאל סרי-לוי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אריאל סרי-לוי

בעיני אלוהים ואדם: האדם המאמין ומחקר המקרא
עורכים: יהודה ברנדס, טובה גנזל, חיותה דויטש. הוצאת בית מורשה בירושלים, 487 עמודים, 74 שקלים

מדוע אנשים הם דתיים? ובאופן יותר ספציפי: מדוע יהודים דתיים מקיימים מצוות? התשובה המקובלת היא: כי כך אלוהים ציווה. ומנין לנו שאלוהים ציווה כך? שהרי כך כתוב בתורה.

הקשר הלוגי הזה — אלוהים נתן את התורה, והתורה כוללת מצוות, ולכן יש לקיים את המצוות — נראה כה הדוק ובסיסי, עד שכמעט מובן מאליו שערעור ההנחה הראשונה שלו תוביל לקריסת המגדל כולו. לאנשים רבים, דתיים וגם חילונים, ברור שאם יתגלה איכשהו שהתורה אינה דברי אלוהים אלא טקסט אנושי, התוצאה המיידית והישירה של גילוי זה תהיה נטישה המונית של היהדות, לפחות בצורתה ההלכתית.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ