שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

כך מגלם המלאך בציור הזה את התת-מודע

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

ציור "הבשורה" של ויליאם אדולף בוגרו (Bouguereau) הוא הדוגמה היחידה שאני מכיר, בכל תולדות האמנות, שבה המלאך נגלה למריה מאחור. המלאכים של רובנס, של לורנצו לוטו וגם של גולציוס מופיעים כמעט מאחור, אבל לא ככה. יש בזה משהו מאוד לא אינטואיטיבי, מבהיל, מחשיד, מפליל. מה הוא בא כגנב? זו קומפוזיציה החושפת לא רק את הרשע והאלימות של האל כלפי מריה כשהוא גוזר עליה ללדת את בנו שייצלב חיים לנגד עיניה, אלא את תחושת האשמה ואפילו הבושה של המלאך.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ