בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מדוע הציור "ורוניקה" הוא מענה ל"מקור העולם" של קורבה

מקור העולם של יצחק ליבנה הוא פרגוד המסתיר את קודש הקודשים. בציוריו, בניגוד לקורבה, הדרגה הגבוהה ביותר של נוכחות היא ההעדר

12תגובות

איני זוכר כבר איפה שמעתי את האמירה שהדבר המשותף לתינוק בן יומו ולאלוהים הוא הכפילות שבמצבם: מצד אחד, כל־יכולתם לברוא יש מאין — התינוק בבכיו את השד והאל בדיבור את העולם, ומצד שני, האין־אונות המוחלטת שלהם שהרי התינוק הוא חסר ישע והאל לא באמת קיים. אם יש אמת באמירה הזאת הרי היא בכך שרק האימפוטנטי לחלוטין הוא אומניפוטנטי, רק הלא־כלום הוא הכל. על הרקע הזה אטען שציורו של ליבנה "ורוניקה", מ-1993, הוא טענה תיאולוגית: פניו האמיתיות של האל שהוטבעו במטפחתה של ורוניקה (ורה — אמת, איקון — דימוי) הוחסרו...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו