בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התודעה המורדת

הפרסונה של רונית אלקבץ

אלקבץ חזרה ותבעה מן הצופה, באמצעות נוכחותה המתמשכת, לצאת מהאלימות התודעתית שלו בנוגע לנשים מזרחיות. לזכרה

46תגובות
רונית אלקבץ

כדי לתאר את תרומתה של רונית אלקבץ לקולנוע הישראלי צריך להידרש למונח "פרסונה". ה"פרסונה" מתהווה כאשר ברגע מסוים בעבודתו של השחקן, הדמויות השונות שגילם מצטברות בתודעת הצופה לכלל יישות דמיונית אחת, המזוהה גם עם מעשיו, התנהגותו ומופעיו של השחקן במרחב הציבורי. ברגע מסוים בתודעת הקהל, נוכחותה הקולנועית־הבימתית של אלקבץ בדמויות שגילמה — כגון האחות המודרת ב"שחור" של חנה אזולאי הספרי (1994), דמות הזונה ב"אור" של קרן ידעיה (2004), דמות תושבת עיירת הפיתוח המדברית ב"ביקור התזמורת" של ערן קולירין (2007),...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו